Salone del mobile 2018Milānas izstāde Salone del Mobile pamatoti tiek dēvēta par mēbeļu augstās modes nedēļu. Daudzi izstādes apmeklētāji paralēli iegriezās arī vairākos šovrūmos, kas Milānas Dizaina nedēļas ietvaros prezentēja savas jaunās kolekcijas. Lielu interesi piesaistīja arī dažādās šajā pašā laikā demonstrētās instalācijas.

Izstādē Salone del Mobile piedalīties tiecas lielākā daļa slavu jau iemantojušo mēbeļu un aksesuāru ražotāju. Tieši tajā var iepazīties ar jaunākajām tendencēm, aplūkot neparasta dizaina paraugus un dalīties ar nestandarta risinājumiem. Daudzi slavenie zīmoli šajā izstādē prezentē savus jaunumus. Dažas tendences būtu vērts atzīmēt.

Salone del mobile 2018

KRĀSA

Favorīte joprojām ir pelēkā krāsa un visi tās toņi. Sarežģīti “benzīna” toņi (ne īsti pelēks, ne zils, ne zaļš, bet kaut kas pa vidu) parādījušies, piemēram, Flexform, Roche Bobois, Moooi produktos. Manāma interese arī par tādām krāsām kā rozā vai zilā un to toņiem, kā arī par indigo, terakotas un tirkīza krāsu.

Salone del mobile 2018

Slide.

STILS

Par vienu no galvenajām tendencēm izvirzās new retro. Attiecīgo elementu izmantošana kļūst aizvien aktuālāka.

Salone del mobile 2018

Kartell.

FORMAS

Mēbeļu formas ir manāmi noapaļojušās, līnijas un kontūras kļuvušas vijīgākas.

Salone del mobile 2018

BD Barcelona.

MATERIĀLI

Velūrs vēl ir modē, bet nu jau to sāk izspiest mīksta āda. Ja runa ir par koku, tad jāteic – acīmredzama kļūst vēlme izcelt tekstūru. Joprojām daudz “siltā” metāla. Tā, piemēram, misiņš jau iekarojis sev drošu vietu mūsdienu dizainā. Populārs ir marmors, it īpaši balts, zaļš, brūns un melns.

Salone del mobile 2018

Arflex.

Piedāvājam ieskatu visinteresantākajos izstādes jaunumos.

DĪVĀNI

Dīvāns Albert, kuru Vinsents van Duisens projektējis kompānijai Molteni, sastāv no piecām sekcijām, kuru kombinēšanas rezultātā var tikt no lineārā varianta pārvērsts stūra dīvānā.

Salone del mobile 2018

Molteni. Albert. Vincent van Duysen.

Pēc studijas Archirivolto dizaineru Klaudio Dondoli un Marko Poci projekta firmā CorteZari izgatavotā dīvāna Fausto rozīnīte ir samta apšuvums trijos dažādos toņos – no maigi sārtā līdz teju vai sarkanam.

Salone del mobile 2018

CorteZari. Fausto. Claudio Dondali & Marco Pocci.

Bendžamina Hūberta dizaina studija Layer kompānijai Moroso radījusi jaunu moduļu mēbeļu kolekciju Tape, kurā ietilpst moduļu dīvāns un galdiņš un kuras izgatavošanā izmantota jauna audumu savienošanas metode, proti, termostiprināšana ar poliuretāna kaučuka lenti – pateicoties tai, jebkurš apšuvums ir viegli nomaināms.

Salone del mobile 2018

Moroso. Tape. Benjamin Hubert.

Kompānijas Longhi moduļu dīvāna Sheffield īpatnība ir spilveni, kuru konfigurāciju var regulēt ar speciāla grozāmā mehānisma palīdzību.

Salone del mobile 2018

Longhi. Sheffield.

Salone del mobile 2018

Visionnaire. Xavier. Mauro Lipparini.

Salone del mobile 2018

Visionnaire. Backstage. Fabio Bonfa.

Salone del mobile 2018

Rolf Benz. Aura. Beck Design.

Dizainers Fabriss Berū fabrikai Bonaldo izgudrojis moduļu dīvānu Panorama. Interesantākais šā modeļa risinājums ir krēsla un pufa pamatne heksagona formā.

Salone del mobile 2018

Bonaldo. Panorama. Fabrice Berrux.

Dizainers Alfredo Haberli savā moduļu dīvānā Dado, kas izstrādāts kompānijai Andreu World, izmantojis kontrastu spēli – viens modulis ir dzeltens, bet divi pārējie oranži.

Salone del mobile 2018

Andreu World. Dado. Alfredo Häberli.

Roberto Cavalli Home platais moduļu dīvāns Kingstone ievērojams ar to, ka ikviens modulis ir unikāls un var tikt izmantots kā atsevišķa mēbele. Ar citronkrāsas ādu apšūtās sekcijas kontrastē ar apvilkuma audumu, kura apdruka imitē lūša kažoku. Īpatnēju iespaidu rada arī vienas sekcijas plisētie elementi.

Salone del mobile 2018

Roberto Cavalli Home. Kingston.

Salone del mobile 2018

Doimo Salotti. Huber. Angelo Armanno.

Salone del mobile 2018

Moroso. Josh. Edward van Vliet.

Salone del mobile 2018

Flexform. Lucien. Stefano Gaggero.

Fabrikas Natuzzi un holandiešu dizainera Marsela Vandersa sadarbības rezultāts ir dīvāns Agronomist. Tā radīšanai nepieciešamo iedvesmu autors radis Apūlijas (Itālijas reģions – zīmola dzimtene) dabā – olīvkoku un ozolu birzīs, gleznainajos Adrijas jūras krastos.

Salone del mobile 2018

Natuzzi. Furrow. Marcel Wanders.

Otium ir jaunais dīvāna modelis no kolekcijas Maxalto, kuru Antonio Čiterio izstrādājis fabrikai B&B Italia. Tas izceļas ar klasisko un vienlaikus mūsdienīgo gaumi, solīdajām proporcijām un izcilo ērtību.

Salone del mobile 2018

B&B Italia. Otium (Maxalto Collection). Antonio Citterio.

Salone del mobile 2018

Doimo Salotti. Clark. DS Studio.

Salone del mobile 2018

Molteni. Lucas. Vincent van Duysen.

Salone del mobile 2018

Trussardi Casa. Fabiano. Carlo Colombo.

Salone del mobile 2018

Vondom. Suave. Marcel Wanders.

Salone del mobile 2018

Formitalia. Overseas. Dainelli Studio.

Salone del mobile 2018

Stefano Ricci. Fortezza.

Modes zīmols Liu-Jo nolēmis izmēģināt spēkus arī interjera priekšmetu izstrādē. Pirmā mēbeļu kolekcija izdevusies gana oriģināla. Rāvējslēdzēji, stepējumi un perforācija ir īpašas norādes uz dīvāna un pufa piederību slavenajam modes namam.

Salone del mobile 2018

Liu-Jo Living Collection.

Kompānija Etro Home parādīja art deco stila dīvānu Woodstock. Tā apvilkumam izmantots audums ar firmas rakstu.

Salone del mobile 2018

Etro Home. Woodstock.

Vairākas kompānijas ir modificējušas dīvāna konstrukciju, proti, dīvānu “sakrustojušas” ar japāņu tatami. Tādējādi tapis kompānijas Vitra  modelis Vinder (Hellas Jongeriusas dizains) un fabrikas Established & Sons modelis Barbican (Konstantina Grčika dizains).

Salone del mobile 2018

Established&Sons. Barbican. Konstantin Grcic.

Brāļi Fernando un Umberto Kampanas, atzīmējot sadarbības ar kompāniju Edra divdesmito gadskārtu, radījuši dīvānu Sade. Modelis izskatās amizanti – it kā uz dīvāna būtu nevērīgi uzmesta dūnu sega.

Salone del mobile 2018

Edra. Sade. Fernando & Humberto Campana.

Salone del mobile 2018

La Cidivina. Soave. Sebastian Herkner.

Salone del mobile 2018

Vitra. Vinder. Hella Jongerius.

Salone del mobile 2018

Visionnaire. Balance. Alessandro la Spada.

ATPŪTAS KRĒSLI

Kompānijas Mascheroni atpūtas krēsla Bellini Harry rozīnīte ir tā oriģinālais sānu apšuvums, kam izmantota perforēta āda un kas šo mēbeli padara unikālu, elegantu un izsmalcinātu.

Salone del mobile 2018

Mascheroni. Bellini Harry.

Art deco stila atpūtas krēslu Sunrise, ko studija Dainelli izstrādājusi fabrikai Formitalia, raksturo elegantais kontrasts starp apvilkuma audumiem un oriģinālo misiņa kāju.

Salone del mobile 2018

Formitalia. Sunrise. Dainelli Studio.

Dizainers Džuzepe Vigano kompānijai Arketipo izstrādājis skulpturālu atpūtas krēslu Overdrive. Tā galvenā īpatnība ir augstie sāni jeb “austiņas”.

Salone del mobile 2018

Arketipo. Overdrive. Giuseppe Vigano.

Kathryn ir jaunais mājā un dārzā izmantojamais atpūtas krēsls, ko Džuzepe Vigano izstrādājis fabrikai Visionnaire. Tā zīmīgākā detaļa ir liekta finiera pamatne.

Salone del mobile 2018

Visionnaire. Kathryn. Giuseppe Vigano.

Salone del mobile 2018

Molteni. Helene. Vincent van Duysen.

Salone del mobile 2018

Promemoria. Bomb. Massimo Morozzi.

Salone del mobile 2018

Visionnaire. Balance. Alessandrio la Spada.

Kompānijai Flexform Karlo Kolombo projektētā atpūtas krēsla Sveva galvenā īpatnība ir ar ādu apšūtais  korpuss – “gliemežnīca”. Stilīgi izskatās arī metāliskā pamatne – piecas kājiņas.

Salone del mobile 2018

Flexform. Sveva. Carlo Colombo.

Dizainerus joprojām iedvesmo ХХ gadsimta vidus interjeri. Rubelli Casa atpūtas krēsls Triennale būtībā ir sveiciens no sešdesmitajiem gadiem.

Salone del mobile 2018

Rubelli Casa. Triennale. Studio Rubelli.

Papagaiļu sugas seku krāsainās spalvas iedvesmojušas Sebastjanu Herkneru radīt analoģiska nosaukuma krēslu fabrikai Moroso.

Salone del mobile 2018

Moroso. Seku. Sebastian Herkner.

Roberto Cavalli Home grozāmā krēsla Key West raksturīgākās īpatnības ir zīda apšuvums ar palmu lapu apdruku un zeltainas krāsas metāla muguriņa.

Salone del mobile 2018

Roberto Cavalli Home. Key West.

Salone del mobile 2018

Cornelio Cappelini. Euphoria.

Salone del mobile 2018

Adrenalina. Gea. Giovanni Tomaso Garattoni.

Salone del mobile 2018

Minotti. Albert.

KRĒSLI

Krēsls Newson Aluminium ir atsauce uz Ludviga Mīsa van der Roes projektētajiem modernistiskajiem atpūtas un parastajiem krēsliem, kādus joprojām ražo kompānija Knoll. Priekšmets ar savu futūristisko siluetu atgādina  Marka Ņūsona darbus. Taču šā krēsla karkass ir izgatavots nevis no Bauhaus laikos tik inovatīvajām tērauda caurulēm, bet no viegla, tomēr ļoti izturīga lietā alumīnija, kas labi saderas ar sietu.

Salone del mobile 2018

Knoll. Newson Aluminum Chair. Marc Newson.

Kompānija Kartell, kas līdz šim specializējusies plastmasas krēslu ražošanā, beidzot nolēmusi izmantot koku, un šo ieceri krēsla modelī Woody ir iemiesojis Filips Starks.

Salone del mobile 2018

Kartell. Woody. Philippe Starck.

Krēsls Tanya ir jaunais Roberto Laceroni darbs, kas radīts kompānijai Visionnaire. Priekšpuses apdarei izmantota āda, bet aizmugures apdarei – audums ar ādas bārkstīm. Alumīnija kājas klātas ar glancētu laku.

Salone del mobile 2018

Visionnaire. Tanya. Roberto Lazzeroni.

Konstantins Grčiks, iedvesmojoties no plastmasas čemodāna formas, kompānijai Plank radījis ļoti neparastu krēslu Cup. Modelis izdevies ārkārtīgi viegls, taču izturīgs.

Salone del mobile 2018

Plank. Cup. Konstantin Grcic.

Salone del mobile 2018

Busnelli. Albeisa. Francesco Faccin.

Salone del mobile 2018

Paolo Castelli. Mombasa. Samuele Mazza.

Salone del mobile 2018

Zanotta. Louise. Phillipe Nigro.

Salone del mobile 2018

Edra. Blue Velvet. Fernando & Umberto Campana.

GULTAS

Dizainers Roberto Laceroni kompānijai Visionnaire izstrādājis gultu Reveri. Tai ir lakota koka pamatne ar matēta tērauda ielaidumiem. Apdarei izmantota āda un auduma apvilkums ar ādas bārkstīm.

Salone del mobile 2018

Visionnaire. Reverie. Roberto Lazzeroni.

Kompānijas Gianfranco Ferre Home graciozais modelis Bradmore ir klasiska stila mēbele. Dizskābarža karkass ar sarkankoka apdari. Tradicionālais ādas apšuvums kapitone tehnikā. Galvgalis izveidots analoģiski tāda paša nosaukuma dīvāna galvgalim.

Salone del mobile 2018

Gianfranco Ferre Home. Bradmore.

Gulta Mayfair Dream, kuru Leonardo Dainelli projektējis kompānijai Arketipo, ir interesanta ar tādu risinājumu kā veļas kaste galvgalī.

Salone del mobile 2018

Arketipo. Mayfair Dream. Lenardo Dainelli.

Salone del mobile 2018

Oasis. Shade.

Salone del mobile 2018

Visionnaire. Ripley. Fabio Bonfa.

Salone del mobile 2018

Flexform. Biarritz. Samuel Accoceberry.

Salone del mobile 2018

Edra. Stand by Me. Francesco Binfare.

STELĀŽAS UN SKAPJI

Firmas Riva 1920 stelāžā-grāmatā Pinocchio “My Book” papildus plauktiem ir ietverta arī kompakta darba vieta (taburetes, ja nepieciešams, var iebīdīt zem galdiņa).

Salone del mobile 2018

Riva 1920. Pinoccio “My Book”. Lucio Boscardin.

Slavenais gaismas virtuozs Maikls Anastasiadis kompānijai B&B Italia izstrādājis moduļu plauktu sistēmu Jack pagājušā gadsimta piecdesmito gadu stilā.

Salone del mobile 2018

B&B Italia. Jack. Michael Anastassiadis.

Firmas Roberto Cavalli Home moduļu stelāžu Acapulco var izmantot ne tikai grāmatu glabāšanai, bet arī telpas zonēšanai. Zīda audums ar palmu lapu apdruku rotā stelāžas dibensienas, bet slēgtās sekcijas durvis apšūtas ar ādu.

Salone del mobile 2018

Roberto Cavalli Home. Acapulco.

Fabrika Riva 1920 izlaidusi vannas istabas skapi DeKauri. Tā dizainu izstrādājis Daniels Džermani. Aiz divām durvīm, kuras pēc atvēršanas saliekas gar sāniem, ir apslēpta izlietne, glabāšanas vieta, spogulis un apgaismes ierīces. Skapis izgatavots no 50 tūkstošu gadu vecas kauri koksnes. Interesenti var izvēlēties DeKauri arī ar venges, riekstkoka vai ciedra inkrustāciju.

Salone del mobile 2018

Riva 1920. DeKauri. Daniel Germani.

Vinsenta van Duisena kompānijai Molteni radīto skapi Adrien var izmantot zonu norobežošanai. Interesanti, ka visas tā fasādes un sienas, arī dibensiena, ir no stikla. Savukārt par akcentiem kalpo fasāžu smalkie alumīja profili un iekšējais LED apgaismojums.

Salone del mobile 2018

Molteni. Adrien. Vincent van Duysen.

“Apokalipse ir klāt!” Šķiet, ka ar tādu domu prātā Alesandro la Spada fabrikai Clan Milano projektējis skapi Officina. Tā fasādes un sienas klātas rakstiem, kas atgādina ģeomagnētisko vētru diagrammas, bet kājas aprīkotas ar ritenīšiem – droši vien tādēļ, lai mēbeli varētu ātrāk pārvietot.

Salone del mobile 2018

Clan Milano. Officina. Alessandro la Spada.

Salone del mobile 2018

Cattelan Italia. Harlem. Giorgio Cattelan.

Salone del mobile 2018

Driade. Ziqqurat.

Salone del mobile 2018

Fratelli Boffi. Muriel. Ferruccio Laviani.

Salone del mobile 2018

Potocco. Sen. Chiara Andreatti.

Salone del mobile 2018

Baxter. Selene. Hagit Pincovici.

Salone del mobile 2018

Visionnaire. Parker. Fabio Bonfa.

Salone del mobile 2018

Cornelio Cappellini. Grant.

Salone del mobile 2018

Reflex. Big Ben. Riccardo Lucatello.

GALDI

Franču dizainers Semjuels Akoseberi kompānijai Flexform projektējis oriģinālu rakstāmgaldu Benjamin, kura pamatne un virsma klāta ar spožu laku, bet iekšpuse – ar marmoru.

Salone del mobile 2018

Flexform. Benjamin. Samuel Accoceberry.

Natuzzi Italia galda Torsion rozīnīte ir tā pamatne – izgatavota no olīvkoka ārkārtīgi sarežģītā arhitektoniskajā formā. Šis modelis kļuvis par kārtējo arhitekta un dizainera Mario Bellīni talanta pierādījumu.

Salone del mobile 2018

Natuzzi Italia. Torsion. Mario Bellini.

Fabrika Selva parādīja elegantu galdu Star no kolekcijas Gatsby. Šīs art deco stila mēbeles interesantākā detaļa ir masīvā kāja daudzstaru zvaigznes formā.

Salone del mobile 2018

Selva. Star. Lorenzo Bellini.

Uzmanību pelna jaunā galdu kolekcija Moon, kuru Paola Navone veltījusi pašas izlolotajam zīmolam Gervasoni. Katra galda kāja ir veidota no vairākos etapos krāsnī apdedzinātas keramikas. Pateicoties šai tehnoloģijai, uz virsmas parādījušies interesanti raksti, ko pati dizainere dēvē par mēnesgaismas efektu.

Salone del mobile 2018

Gervasoni. Moon 36. Paola Navone.

Salone del mobile 2018

Flexform. Sveva. Carlo Colombo.

Salone del mobile 2018

Cortezari. Klee. Archivolto.

Salone del mobile 2018

Henge. Ace.

Kompānijas Oasis galdiņa Genga izstrādei ir īpaši rūpīgi izraudzīti materiāli, un rezultātā tapis harmonisks ar glancētu laku klāta koka un misiņa apvienojums. Šā galdiņa rozīnīte ir daudzie taisnstūrveida plauktiņi.

Salone del mobile 2018

Oasis. Genga.

Dizaina birojs Minelli Fossati fabrikai De Castelli radījis arhitektonisku kafijas galdiņu Roma. Tas izgatavots no tērauda, un tā kājas klātas ar misiņu.

Salone del mobile 2018

De Castelli Roma. Minelli Fossati.

Galdiņš Cestlavie, kuru studija GamFratesi izstrādājusi fabrikai Poltrona Frau, “darbu savienošanas kārtībā” kalpo arī par glabāšanas sistēmu – vajag tikai pacelt vāciņu.

Salone del mobile 2018

Poltrona Frau. Cestlavie. GamFratesi.

Studijas Zaha Hadid Design dizaineri pafantazējuši par tematu “Gliemežvāki” un šajā sakarā izgudrojuši galdiņu Malea, kuru taustāmā formā īstenojusi firma Citco. “Iekšējo”, perlamutra daļu attēlo galdiņa virsma, kas veidota no gaiša oniksa ar sārtām dzīsliņām. Pateicoties caurspīdīgajai akrila pamatnei, rodas iespaids, ka objekts ir ļoti viegls.

Salone del mobile 2018

Citco. Malea. Zaha Hadid Design.

Salone del mobile 2018

Donghia. Collins.

Salone del mobile 2018

Visionnaire. Marty. Marco Piva.

Salone del mobile 2018

Oasis. Eros.

Salone del mobile 2018

Molteni. Hugo. Vincent van Duysen.

Pēc Roberto Laceroni dizaina veidotais galds Jason ir kompānijas Visionnaire prezentētais jaunums. Galda virsma izgatavota no triju ģeometriskā ornamentā izkārtotu šķirņu marmora, bet pamatne un kājas – no lakota koka ar nerūsējošā tērauda ielaidumiem.

Salone del mobile 2018

Visionnaire. Jason. Roberto Lazzeroni.

Jaunais galds Bold, kuru fabrikai Lago projektējusi Daniele Lago, acīmredzot oponē gravitācijas likumam – tā virsma ir balstīta tikai uz vienu cilindrisku, bet asimetrisku kāju.

Salone del mobile 2018

Lago. Bold. Daniele Lago.

Lakonisko un tomēr diezgan sarežģīto galdiņu Final Cut dizainers Mauro Liparīni projektējis firmai Arketipo. Dizaina pamatā ir asimetrisku formu un triju dažādu materiālu kontrasti, bet ieceres īstenošanai izmantotie materiāli: metāls, stikls un marmors Arabescato Oroobico.

Salone del mobile 2018

Arketipo. Final Cut. Mauro Lipparini.

Žurnālu galdiņam Kenaz, ko Stīvs Leungs izstrādājis kompānijai Visionnaire, ir uz apaļas misiņa pamatnes balstīta augsta kāja  un marmora vai oniksa virsma.

Salone del mobile 2018

Visionnaire. Kenaz. Steve Leung.

Džakopo Fodžīni atzīmē 10. gadskārtu, kopš uzsācis sadarbību ar kompāniju Edra. Jaunajā kolekcijā ietilpst kafijas galdiņi Cicladi ar alabastra virsmām.

Salone del mobile 2018

Edra. Cicladi. Jacopo Foggini.

Salone del mobile 2018

Formitalia. Tag. Dainelli Studio.

Salone del mobile 2018

Koket. Tabu.

Salone del mobile 2018

Minotti. Waves. Nendo.

PAKLĀJI

Mārtens Bāss zīmolam Nodus izstrādājis oriģinālu paklāja dizainu. Paklājā Flatter attēlota istaba, kāda tā izskatās no augšas, turklāt projekcija papildināta ar animācijas efektu.

Salone del mobile 2018

Nodus. Flatter. Maarten Baas.

Krāsu vēdekļi, kas tiek izmantoti nokrāsu izvēlei, iedvesmojuši Patrīciju Urkiolu radīt oriģinālos paklājus Slinkie fabrikai CC-Tapis. Spilgtie un daudzkrāsainie modeļi austi no vilnas un kokvilnas. Kolekcijai piešķirta Salone del Mobile prēmija.

Salone del mobile 2018

CC-Tapis. Slinkie. Patricia Urquiola.

Dizainers Fabio Novembre kompānijai Illulian izstrādājis ārkārtīgi neparasta dizaina paklāju, kuram devis nosaukumu Sottosopra (“Skats uz debesīm”). Tas izpildīts barokālo redzes apmānu, proti, realitāti imitējošo attēlu garā. Tā, piemēram, jau XVIII gadsimtā mākslinieki uz sienām gleznoja durvis “uz nekurieni” vai galdus ar ēdieniem, kas pēc skata nebija atšķirami no īstiem, vai “izkarināja” medību trofejas. Savukārt metrs “kā dzīvu” ir atveidojis renesanses laikmeta arhitekta un skulptora Filipo Brunelleski kolonādi.

Salone del mobile 2018

Illulian. Sottosopra. Fabio Novembre.

Rituale un Nello Spazio – tie ir fabrikai Tacchini Umberto Rivas izstrādātie krāsainie paklāji ar abstraktiem ornamentiem. Iedvesmu projektam maestro smēlies savās paša gleznās.

Salone del mobile 2018

Tacchini. Rituale. Umberto Riva.

Salone del mobile 2018

Tacchini. Nello Spazio. Umberto Riva.

Salone del mobile 2018

Golran. “Garden of Eden”. India Mahadavi.

GAISMAS ĶERMEŅI

Izraēliešu tradicionālā deja hora iedvesmojusi Jaeli Meru un Šaju Lakalaju no biroja Raw-Edges radīt zīmolam Wonderglass kolekciju Horah, ko veido no Venēcijas stikla izgatavoti “dejojoši” gaismekļi.

Salone del mobile 2018

Wonderglass. Horah. Raw Edges.

Viena no pasaules vecākajām stikla fabrikām Barovier&Toso prezentēja galda lampu Camparino, kurā gadsimtu gaitā saglabātās tradīcijas ir apvienotas ar inovācijām. Tas ir bezkontaktu modelis – gaisma ieslēdzas, kad lampai tiek tuvināta plauksta.

Salone del mobile 2018

Barovier & Toso. Camparino.

MAD Architects dizaineri kompānijai Artemide izstrādājuši futūristisku gaismas ķermeni, kas atgādina lielo mākslas muzeju Pingtan – vienu no studijas zīmīgākajiem projektiem. Tā organisko formu dizaineri ir atkārtojuši  analoģiska nosaukuma gaismeklī.

Salone del mobile 2018

Artemide. Pingtan. Mad Architects.

Gaismekli Tiara kompānijai Venini Frančesko Lukēze izstrādājis uz paša radītās lampas dizaina pamata. Modelis tiek izlaists vairākos variantos, arī rozā krāsā, kas lieliski harmonē ar sarkanīgo varu un misiņu.

Salone del mobile 2018

Venini. Tiara. Francesco Lucchese.

Libāniešu dizainers Ričards Jasmins radījis gaismas ķermeņu autorkolekciju Wake Up Call, kuras uzdevums ir atgādināt par dabas aizsardzību. Katra lampiņa ir roku darbs, izskatās pēc putna olas un guldīta speciāli sagatavotā ligzdā, zem kuras autors izvietojis pusdārgakmeņus.

Salone del mobile 2018

Wake Up Call. Richard Yasmine.

Salone del mobile 2018

Marioni. Sunset. Piero Angelo Orecchioni.

Salone del mobile 2018

Clan Milano. Walley.

Radīt gaismas ķermeni Iconic Eyes kompānijai Moooi dizaineru Bernhardu Desekeru iedvesmojuši BMW markas automobiļu lukturi, kas tiek uzskatīti par vācu dizaina ikonu. Rezultātā radusies autostila alegorija – virsma ar automobiļa “acīm”.

Salone del mobile 2018

Moooi. Iconic Eyes. Bernhard Dessecker.

Jaunais gaismeklis Starlight, ko ražošanā laiž Henge, ir izgatavots no patinētas bronzas un veidots no divos līmeņos izvietotiem Y veida elementiem.

Salone del mobile 2018

Henge. Starlight.

Spāņu dizaina studija Mayice šogad debitēja ar skupturālu piekaramo gaismas ķermeni Filamento. Tas izgatavots no vienas garas caurules un tumsā izskatās pēc starojoša lāzera.

Salone del mobile 2018

Filamento. Design: Mayice Studio.

Dizaineru duets Ludoviko un Roberto Palombas kompānijai Tubes izstrādāja oriģinālu mobilu sildierīci Eve, kura vienlaikus kalpo arī par gaismekli.

Salone del mobile 2018

Tubes. Eve. Ludovica & Roberto Palomba.

Salone del mobile 2018

Riflessi. Shangai.

Salone del mobile 2018

Visionnaire. Kalgan, Bilbo, Kael. Marco Piva.

Salone del mobile 2018

Patrizia Garganti. Flux.

Salone del mobile 2018

Cornelio Cappellini. Planetarium.

STIKLS

Radīt kolekciju Outer Space Monsters kompānijai Lasvit brāļus Fernando un Umberto Kampanas iedvesmojuši monstri-transformeri, tāda paša nosaukuma filmu varoņi. Krāsainā stikla figūriņas var kļūt par jebkura interjera rotu.

Salone del mobile 2018

Lasvit. Outer Space Monsters. Fernando & Humberto Campana.

Kompānija Venini prezentēja Rona Arada ironisko projektu Where Are My Glasses? (“Kur ir manas brilles?”). Vāžu kolekcija, kurā stikls apvienots ar metālu, ir pirmais minētajai itāļu firmai veltītais šā dizainera projekts.

Salone del mobile 2018

Venini. “Where Are My Glasses”. Ron Arad.

Fabio Novembre markai Kartell radījis spilgtus plastmasas konteinerus Trullo, kas atgādina dīvainos namiņus ar koniskajiem jumtiem Itālijas dienvidu pilsētiņā Alberobello, kur tos apbrīnot ierodas tūristi no visām pasaules malām.

Salone del mobile 2018

Kartell. Trullo. Fabio Novembre.

Turku zīmolam Nude Rons Arads izstrādājis stikla vāžu kolekciju Concentrics. Noteiktās formas vāzes var tikt ievietotas cita citā un tādējādi veidot figūras, kas atgādina uzplaukušus ziedus. Priekšmeti izgatavoti “lakstīgalas acs” tehnikā, par ko liecina necaurspīdīgās svītriņas uz caurspīdīgās stikla virsmas.

Salone del mobile 2018

Nude. Concentrics. Ron Arad.

Salone del mobile 2018

Daum. Sand. Christian Ghion.

KERAMIKA

Elena Salmistraro fabrikai Bosa izstrādājusi dekoratīvu figūriņu sēriju Most Illustrious kā cieņas apliecinājumu slavenajiem itāļu dizaina metriem: Mikelem de Luki, Akilem Kastiljoni, Rikardo Dalisi un Alesandro Mendini. Viņa sev raksturīgajā stilā uzsvērusi saikni starp attiecīgā dizainera personību un zīmīgāko darbu. Tā, piemēram, Akiles Kastiljoni “ķermenis” iekļauts slavenās lampas Gatto formā, bet Alesandro Mendini “kājas” rotā atpazīstamais pikseļu ornaments.

Salone del mobile 2018

Michele de Lucchi Sculpture.

Salone del mobile 2018

Alessandro Mendini Sculpture.

Salone del mobile 2018

Riccardo Dalisi Sculpture.

Salone del mobile 2018

Achelle Castiglioni Sculpture.

Spāņu dizainers Haime Aijons parādīja firmas Bosa aksesuāru kolekciju Theatrehayon, kurā tāpat kā citos viņa darbos izpaužas autora savdabīgā humora izjūta.

Salone del mobile 2018

Takuja.

Salone del mobile 2018

David.

Salone del mobile 2018

Geopablo.

Salone del mobile 2018

Georgi.