Radošā trendu laboratorija, kas darbojās Parīzes izstādes Maison&Object 2013 ietvaros, konstatēja: galvenās dizaina iezīmes nākamos divos gados būs dabiskums un vairīšanās no samākslotības. Bet par galveno tendenci sezonā 2013 kļūva Vivant (tulkojumā no franču valodas nozīmē dzīvīgs, možs, skaidrs). Atbilstoši Vivant kodam paviljonā Inspirations bija trīs konceptuāli stendi, kurus iekārtoja slavenie dizaineri Elizabete Leriša, Fransuā Bernārs un Vinsents Greguārs. Triju ievērojamo aģentūru instalācijas bija veltītas visam dzīvajam.
Nourritures Premieres
Elizabete Leriša (aģentūra Elizabeth Leriche)
Elizabeti Lerišu iedvesmojusi Nourritures Premieres (pirmatnējā barība), un viņa uzskata: pat tas, kas cilvēkam bijis kopš pašiem pirmsākumiem (daba, zāle, visvienkāršākie produkti), var kalpot par iedvesmas avotu. Jāteic, ka viņa ar aizkustinošu mātes rūpību gandrīz vienmēr savās instalācijās iekļauj kaut ko garšīgu. Šoreiz izdomas bagātā Leriša vēsta, ka gaļa, piens, medus, sāls, dārzeņi, maize var kļūt par izejvielu estētiskam baudījumam. Dizainere ir pārliecināta, ka ēdiens var būt mākslinieka iedvesmas objekts. Un tas ir kas vairāk par aicinājumu labi paēst, tas rosina pētīt priekšmetu, tā struktūru un krāsu, jutekliski iedziļināties tajā. To visu apliecina gaļas šķiņķi no dažādas faktūras tekstilijām, skulptūra „Sautēta liellopu gaļa ar dārzeņiem”, galdauts ar sēklām, vāze vaska šūnās, krūzes un šķīvji no „maizes mīkstuma”, keramikas vāzes no „piena”. Patiesi, nav apstrīdams tas, cik produkti ir svarīgi organismam. Bet pārliecinošāka par visu ir dizainera ideju translācija caur vēderu.
Renaiscience
Vinsents Greguārs (aģentūra Nelly Rodi)
Atbilstoši instalācijas autora Vinsenta Greguāra versijai cilvēks var sastingt un, baiļu pārņemts, vērot visu notiekošo, bet var arī kustēties un eksperimentēt, proti, būt dzīvs. Bet kur jāmeklē jaunas idejas, cerības, uzskati? Uz to viņš atbild ar instalācijas nosaukumu Renaiscience! Ir divi iedvesmas avoti – daba un zinātne.
Pionnier
Fransuā Bernārs (aģentūra Croisements)
Fransuā Bernārs pasaulei vēsta, ka ir iespējams no jauna aspekta izvērtēt mūsdienu cilvēka dzīvesveidu. Pēc viņa domām ir nobriedusi nepieciešamība pārskatīt dzīves stilu un mijiedarbību ar materiālajām lietām. Un jāsāk kaut ko darīt ar savām rokām! Taču nav nekādas vajadzības izgudrot neticamus objektus. Ir iespējama jebkuru ierasto priekšmetu mūsdienīga interpretācija. Tikai jāpalēnina solis, tiecoties pēc jauniem atklājumiem, jābūt pionierim, jaunu ceļu gājējam. Dizainers analītiķis uzskata: ir pienācis laiks saprātīgāk izmantot to, kas ir mums visapkārt, vērtēt to, kas mūs aizkustina, to, kam mēs pieskaramies. Instalācijas pamatideja, kā skaidro Bernārs, ir sabiedrības tiekšanās pēc drošām, izturīgām lietām, kā arī dizaina vienkāršība un praktiskums. Pionieri iedvesmo pēckara laiks, kad vajadzēja visu labi un ātri atjaunot.
Ekspozīcija veidota alķīmijas laboratorijas garā. Vinsents Greguārs rāda objektus, ko inspirējuši ne tikai fizikas un ķīmijas metožu un eksperimentu atribūti, bet arī sadalīšanās procesi, dažādu vīrusu un baktēriju iedarbība. Ir grūti teikt, kā pret to izturēties praksē, no dizainera profesionālās darbības viedokļa. Skaidrs ir viens: radošās darbības tīģelī allaž ir jābūt kaut kam noslēpumaini nesavietojamam.