Anastasija Aleksejeva
Foto: Marina Dulepina
No 23. līdz 27. janvārim dailes galvaspilsētā Parīzē notika viena no plašākajām mājsaimniecības preču un interjera dizaina ekspozīcijām – izstāde Maison&Objet. To apmeklēja vairāk nekā 150 tūkstoši viesu, bet savu produkciju demonstrēja aptuveni 3 tūkstoši dalībnieku.
Ja runājam par šīs sezonas trendiem, uzmanību piesaista tuvība dabai, kas spilgti izteikta dabas materiālu izmantošanā: ir daudz dabiskā koka, daudz lina, vilnas… Ir arī daudz roku darba. Šis trends kļuvis visnotaļ tradicionāls. No krāsām dominē tirkīzzilā, dabas pasteļtoņi, lavandu, piena, maizes nokrāsas.
Neapšaubāms 2015. gada favorīts ir piesātināts zilganzaļais tonis. Kā papildinājumu tam dizaineri piedāvā sinepju dzelteno krāsu. Šīs sezonas pasteļnoskaņojumu turpina gluži kā ar pienu atšķaidītā gaišsārtā buķete. kas arī kļuvusi par tendenci. Savukārt sārtais tonis labi sader ar piesātināto zilganzaļo un pelēko, pelēcīgas ceriņkrāsas, šķietami pūderētu lavandas toni.
Kā pretstatu miegainajiem pasteļiem dizaineri piedāvā spilgtumu un ģeometriju.
Viens no galvenajiem pavasara trendiem ir siltie metāli: zelts un varš dominē pār sudrabu un alumīniju.
Līdz ar pavasara atnākšanu populāri kļuvuši puķu un dzīvnieku pasaules motīvi, kas norāda uz visa dzīvā atmodu: Moissonnier dizaineri izveidojuši lādes tipa kumodi Luija XV stilā un to apgleznojuši ar putnu attēliem.
Dizaineri joprojām augstu vērtē arī stiklu. Itāļu zīmols Kartell šogad izlaidis pirmo vāžu kolekciju modes namam Kartell Fragrances. Šīs vāzes, pateicoties dizainam, organiski papildinās jebkuru interjeru.
Arvien biežāk tiek izmantots koks: Prime Design galda kājas un kumodes sānu malas pārvērtusi par savdabīgu mozaīku, šim nolūkam izmantojot koku dažādos toņos. Turklāt saglabāts dabiskais koksnes raksts, kas uzsvērts ar lakojumu. Patrīcijas Urkiolas veidotā skapja Luna от Coedetion apakšējie plaukti ar aizveramām durtiņām arī izgatavoti no koka, taču pieklusinātos toņos.
Lai gan ir ļoti daudz matētu tekstūru un virsmu, joprojām populārs ir spīdums – piemēram, dizainers Tonijs Grilo izveidojis Riluc domātu kafijas galdiņu Mousse Small Table, Bet Džeiks Fipss demonstrēja ekscentrisku spoguļkumodi ar daudzām lauztām līnijām.
Mīksto mēbeļu galvenā tendence joprojām ir stingrs minimālisms. Krāsu gamma lielākoties mierīga: maigs pastelis (dizainera Remija Buhaniša krēsls Tao vai LigneRoset vajadzībām veidotais dizaineres Ingas Sempes dīvāns Beau Fixe), tumšpelēki, zili un balti toņi (MutDesign produkts Male&Female un Žana Luija Iracoki piedāvātais Kuskoa Bi). Tomēr ir arī spilgtās krāsas. Kā piemēru var minēt dizainera Kristiāna Vivanko dīvānu ar žogveida atzveltni. Pie tās pašas grupas pieskaitāma Kristofa Pilles galdiņu sērija IliaIow, kas paredzēta zīmolam Enne.
Vēl viens moderns trends ir noteikumu pārkāpšana un „iziešana ārpus rāmjiem”. Šīs tendences pārstāvji ir dizainera Filipa Deneja (Cinna) oriģinālā apvērstā lampa Omage, ledusbluķim līdzīgais Bocci gaismasķermenis 73 Series, kā arī Paolas Peroneto lampas, kuras šķietami izgatavotas no kartona.
Joprojām modē ir piesātinātas krāsas. To spilgti apliecina Giopato&Coombes krāsainie plafoni Flauti no Murāno stikla un firmas Exnovo dizainera Alesandro Cambeli galda gaismekļi Maggiolina. Jāpiebilst, ka šī gaismekļa abažūri izgatavoti ar 3D printera palīdzību, un arī tas ir diezgan oriģināli.
Īpašu uzmanību pagaismai pievērsis japāņu kolektīvs Team Lab, kas demonstrēja dekoratīvu šķīvju un bļodiņu kompozīciju, ko papildināja gaismas rotaļas. Apmeklētāji varēja objektus kustināt un mainīt gaismas kombinācijas, dizaineru veidojumu tādējādi atdzīvinot.
Šī kompozīcija kļuva par izstādes vainagojumu, pateicoties tam, ka tajā vislielākajā mērā koncentrēta jaunrade, skaistums un oriģinalitāte – šie trīs vaļi, uz kuriem balstās slavenā izstāde Maison&Objet.