Olga Bobrova
Pēdējā Milānas dizaina nedēļā Milan Design Week 2017 bija iespēja apskatīt ārkārtīgi daudz oriģinālu interjera priekšmetu. Mēs izcēlām tos, kuri šķita visinteresantākie un neparastākie.
Dīvāns Pack ir dizainera Frančesko Binfāres fantāzijas auglis. Šis lielais zemais dīvāns, ko prezentē Edra, izskatās pēc sniega kupenas, kuras malā apgūlies leduslācis. Pēc Binfāres kunga vārdiem, «tā ir īsta oāze mājas iekšpusē» un simbolizē «nevainību, laimi, ticību brīnumam».
Dīvāns Melpot, kuru arhitekts Mauro Liparīni projektējis fabrikai Natuzzi, ir universāls, un tā proporcijas ir sabalansētas. Daudzveidīgie moduļi nodrošina plašas iespējas variēt komponējumu.
Dizainere Kristīna Čelestīno, acīmredzot beisbola cepures iedvesmota, galerijai Nilufar izgudrojusi dīvānu Visiera («Nags»). Priekšmeta forma – apgriezta galvassega. Dīvāna muguras daļa atgādina cepures nagu, bet sēdeklis – cepures virsu. Korpusu apjož spoža misiņa lente, kas priekšmetam piestiprināta ar divām «naglām», turklāt to galviņas ir uzkrītoši prāvas.
Radot dīvānu Imperfectio, portugāļu fabrikas Boca do Lobo dizaineri apņēmušies būt oriģināli. Šai nolūkā viņi vienkāršās, lakoniskās formas izstrādājuma sānu un muguras daļas no ārpuses apšuvuši ar zeltainu «burzītu» materiālu.
Atzveltnes krēslu Fylgrade fabrikai JCP izstrādājis internacionālais duets Ctrlzak – itāliete Katja Menegīni un grieķis Tans Zakopuls. Šie dizaineri, jebkuru priekšmetu projektējot, katrā ziņā tam sacer leģendu. Ar to izskaidrojami rupjie iegriezumi ādā, caur kuriem gluži kā caur brūcēm vīd ļoti grezns audums. Tandēma izgudrotā leģenda vēsta: «Kad bruņiniekam nokrīt āda, viņš kļūst tīrs un viengabalains.»
Atzveltnes krēsls Tulip no fabrikas Giorgio Collection kolekcijas Vision ir jauna art déco traktējuma un glamūrīgā mūsdienu avangarda simbioze.
Viens no kompānijas Moooi dibinātājiem dizainers Marsels Vanderss izrādīja šūpuļkrēslu O-Rocker burta «О» formā. Šo oriģinālo gredzenveida objektu radot, ir ievēroti visi līdzsvara likumi. Sēdēšana šādā gredzenā ir pietiekami ērta. Vērts atzīmēt, ka tas patiešām noskaņo uz relaksāciju.
Šķiet, ka brāļiem Fernando un Umberto Kampanām ļoti patīk saldumi. Kā gan citādi lai izskaidro apaļīgā dīvāniņa Bomboca parādīšanos ceļotājiem paredzēto kompānijas Louis Vuitton mēbeļu kolekcijā Objets Nomades? Šis tuklītis ar saviem auduma un ādas spilveniem ļoti atgādina tradicionālo brazīliešu kārumu. Starp citu, spilvenus var noņemt un izmantot atsevišķi kā pufus.
Rons Arads vienmēr ir aizrāvies ar lietišķo dizainu, eksperimentiem un ekstravaganci. To apliecina dīvāns Bell Lab, kas izstrādāts fabrikai Moroso un sastāv no lieliem pelēkiem un melniem cilindriem.
Itāliešu dizainers Valerio Somella nolēmis padarīt sava komplekta Atene apaļīgās formas solīdākas un tādēļ visus priekšmetus apveltījis ar it kā no tiem izaugušām «ziloņa» kājām.
Dīvāni Undecided, ko zīmolam Manerba radījuši dizaineri Rafaela Manžaroti un Ilka Supanens, šķiet ļoti apjomīgi – šie priekšmeti ir veidoti no spilveniem, un tieši spilveni tad arī ir tie, kas rada attiecīgu iespaidu. Tomēr šie dīvāni izskatās viegli vai, varētu pat teikt, «gaisīgi», pateicoties graciozajām metāla kājiņām-caurulītēm un arī tiem pašiem jau pieminētajiem spilveniem.
Projektējot dīvānu Floe Insel fabrikai Cassina, spāniete Patrīcija Urkiola noteikti ir domājusi par aisbergu. Bezformīgos ledus bluķus, proti, dažādas ģeometrijas moduļus, viņa apvienojusi skulpturālā monolītā, un tas patiešām «peld».
Fabrika Formitalia parādīja atzveltnes krēslu Rachele. Autors – sicīliešu dizainers Samuele Maca, šķiet, bez liekas gudrošanas savienojis atzveltnes apaļīgumu un zināmu šai mēbeles daļai piemītošo solīdumu ar pārsteidzošiem taisnstūrveida «izgriezumiem» elkoņu balstos. Tāds, lūk, sicīliešu dialekts.
Itāliešu kompānija Arketipo šogad akcentu likusi uz materiāliem un formām. Šai ziņā tai palīdzējis dizainers Džuzepe Vigano. Viņa kušete Manta pēc formas mazliet atgādina tintes traipu. Taču šo vieglprātību atsver āda ar savu cēlumu.
Kompānija Roche Bobois parādīja atzveltnes krēslu Dolphin, kuru projektējis dizainers Sedriks Rago. Autors pacenties atbilst zīmolam un savu izstrādājumu apveltījis ar galvenajām tā pazīmēm, proti: drosmīgs dizains, augsta funkcionalitāte, ergonomika.
Holandiešu zīmolam Moooi itāliešu dizainers Luka Niketo izstrādājis krēslus-gondolas ar atbilstošu nosaukumu – Canal. Krēslu atzveltnes atgādina slaveno venēciešu laivu priekšgalus un ir tikpat bagātīgi dekorētas.
Atzveltnes krēsls Sly Low, ko dizainers Italo Pertičīni projektējis itāliešu fabrikai Adrenalina, ir zīmīgs ar savu caurauklojumu. Gluži vai pats konfidencialitātes iemiesojums.
Kompānijai Gebrüder Thone tVienna itāliešu dizaineri Paolo Lučidi un Luka Pevere no studijas LucidiPevere radījuši atzveltnes krēslu Chignon: tas, pēc autoru domām, atgādinot dāmas šinjonu. Konstrukcijas pamatā atkal ir tas pats nu jau par leģendu kļuvušais izliektais koks. Komfortu nodrošina biezais sēdeklis un «cirtu» ieskautais rullis, kas pilda atzveltnes funkciju.
Latvijas dizainers Germans Ermičs, kas strādā Amsterdamā, piešķīris jaunu jēgu kulta priekšmetam Glass Chair, kuru 1976. gadā demonstrēja japāņu arhitekts un dizainers Širo Kuromata, tādējādi izraisot īstu furoru. Krēsls, kas izgatavots no taisnstūrveida stikla plāksnēm, kuras savienotas bez jebkādiem stiprinājumiem, līdz pat šim laikam tiek uzskatīts par vienu no izcilākajiem XX gadsimta lietišķā dizaina paraugiem. Ermičs savu Ombré Glass Chair «atdzīvinājis», izkrāsojot stiklu spilgtos gradientos.
Dizainera Pjēra Īva Rošona darbi vienmēr izceļas ar savu nevainojamo stilu. Savukārt, pateicoties viņa izsmalcinātajai gaumei, visvienkāršākās lietas pārvēršas par īstiem mākslas darbiem. Piemērs: zīmolam Lalique projektētais skapis Merles et Raisins ar stikla panno.
Skapi Duccio fabrikas Fiam kolekcijai Veblén izstrādājuši dizaineri Marcija un Leo Dainelli no Studio Dainelli. Viņi nav izmantojuši Fiam galveno «jājamzirdziņu» stiklu, bet priekšmetu «ietērpuši» vatētā ādā, nostādījuši uz metāla kājiņām un apveltījuši ar koka rokturīšiem.
Itāliešu dizainers Mateo Sibičs eksponēja kolekciju Nesso, kas radīta jaunajam indiešu zīmolam Scarlet Splendour. Parasta lieta – tumba, pateicoties autora fantāzijai, dekadentiskajam pērļu mirdzumam un lakotā misiņa spožumam, ir kļuvusi par stilīgu mākslas objektu.
«Brīva telpa ir greznība. Tāpēc labāk lai mājā nav daudz lietu, bet tās visas ir brīnišķīgas,» uzskata fabrikas Henge mākslinieciskais direktors un līdzīpašnieks Masimo Kastanja. Apstiprinot šos vārdus, viņš interjeru pasaulei stādījis priekšā skapju karali Palazzi, «ietērptu» termiski apstrādāta ozolkoka un metāla mantijā. Skapis no iekšpuses ir izgaismots.
Austrāliešu dizainera Džeimsa Djūrija un fabrikas Natuzzi sadarbības pirmais rezultāts ir sērija Amber, kurā ietilpst viesistabas, guļamistabas un ēdamistabas mēbeles.
Stelāža Giulietta, ko demonstrēja fabrika Mascheroni, tieši tāpat kā visas citas šīs markas mēbeles, ir meistarīgs stingru līniju un neparastas, bet ļoti elegantas apdares savienojums, «kokteilis», kura sastāvdaļas ir klasiskas formas, oriģināls dizains, ergonomika un visaugstākās kvalitātes izpildījums.
Dizainers Ferručo Laviani ir atļāvies parotaļāties ar klasiskā trimo formām un salauzis itin visus kanonus. Kompānija Boffi parādīja, kas no tā iznācis. Trimo ir sazāģēts vairākās daļās, kas pēc tam šā vai tā atkal ir savāktas kopā, dažādās detaļas it kā pa roku galam sametot citu uz citas. Tomēr sinjoram Laviani šādā veidā ir izdevies radīt visnotaļ praktisku un ļoti stilīgu priekšmetu. Pēc izstādes rezultātiem šis projekts tika atzīts par labāko kategorijā xLux.
Par izstādes hitu kļuva oriģinālā stelāža Mettitutto. To arhitekts Stefano Bojeri izstrādājis itāliešu fabrikai Annibale Colombo. Stelāža paredzēta daudzu tādu sīkumu glabāšanai, kuriem vajadzētu atrasties vienuviet, lai tie nepazustu, piemēram: atslēgas, cimdi, lādētāji, austiņas, maciņi, vizītkartes…
Itāliešu markai Molteni amerikāņu dizainers Rons Gilads projektējis oriģinālu tumbu ar nosaukumu Teorema. Šīs dažādu lietu glabāšanai paredzētās moduļu sistēmas elementus ikviens var kombinēt pēc sava prāta: sakārtot citu virs cita pa vertikāli vai arī pēc spirāles principa. Pāris gabalus var novietot zem žurnālu galdiņa virsmas, citus – uz grāmatskapja vai stelāžas plaukta…
Oriģinālā veidā savu ilggadējo sadarbību ar izraēliešu kompāniju – kvarca akmens ražotāju – Caesarstone rezumējis spāņu dizainers Haime Aions. Viņš radījis instalāciju Stone Age Folk («Akmens laikmeta tauta») no veselas priekšmetu kolekcijas. Šo priekšmetu veidošanā izmantota tradicionālā marketri (akmens griešanas) tehnika, un tie savā ziņā atveido smieklīgus personāžus. Viens no tiem ir jaukais skapis Face ar ūsām un atļukušām «ausīm».
Fabrikas Driade kumodi Ziqqurat rotā ar digitālās drukas palīdzību radīti ziedu attēli. Par šīs pēc izskata visai vienkāršās mēbeles «rozīnīti» kļuvušas zīda bārkstis ierasto durvju rokturīšu vietā.
Savulaik Antonio Kanova negaidot pārsteigtajai Venerai iedeva marmora seģeni, lai tā kaut vai mazliet piesegtu savu kailumu. Toties dizainers Fabio Novembre apgalvo, ka «visintīmākās ķermeņa daļas šķērsojošo koka plauktiņu rinda ir vajadzīga tādēļ, lai tās tiktu piesegtas ar grāmatām»… Tā arī radusies grāmatu stelāža Venus, kas projektēta fabrikai Driade.
Japāņu dizainers Su Fudzimoto nolēmis savu «datorizēto» laikabiedru dzīvē no jauna ieviest tādu nodarbi kā grāmatu lasīšana un radījis oriģinālu hibrīdu: «sakrustojis» atzveltnes krēslu ar grāmatu stelāžu. Tādējādi iznācis objekts objektā. Abi objekti var būt «saliedēti» – krēsla pamatnē arī ir plaukti – un var dzīvot pilnīgi atsevišķi. Baltais Bookchair, kas pieder zīmolam Alias, ir izgatavots no koksnes, kas pārklāta ar laku.
Kas teicis, ka stelāžas plauktiem obligāti jābūt veidotiem kā kvadrātiem vai taisnstūriem? Japāņu dizaineri Džupejs un Jori Tamaki fabrikai Cappellini piedāvājuši stelāžu Flower ar cilindrveida plauktiem. Caurspīdīgo apļu krustošanās rada psiholoģisku efektu un neatkārtojamu gaisotni.
Dizainere Patrīcija Urkiola un mākslinieks grafiķis Federiko Pepe radījuši turpinājumu zīmola Editions Milano kolekcijai Credenza (tulkojumā no itāliešu valodas – «ticība») un parādījuši komplektu Miscredenza («neticība»). Credenza tika radīta senās vitrāžas mākslas, bet Miscredenza – urbānās arhitektūras ietekmē. Asimetriskās konstrukcijas ir «piegrieztas» no krāsaina stikla plāksnēm.
Galdiņu Cut ar «noslēpumu» projektējuši studijas Laboratorio Quattro dizaineri kompānijai Glas Italia. Lai saprastu, kas tas par noslēpumu, ilgi galva nav jālauza: atbilde ir acīmredzama. Galdiņā ierīkotās melnās metāla figūriņas ir speciāli konteineri jeb kabatas, kas kopumā pilda glabāšanas sistēmas funkciju.
Itāliešu kompānija De Castelli iecerēja superprojektu Tracing Identity («Meklējot identitāti») un uzaicināja tajā piedalīties septiņas dizaineres. Tās no De Castelli firmas materiāla – tonēta tērauda – izgatavojušas katra pa vienai mēbelei. Viņām bija izvirzīts uzdevums kliedēt mītu par metālu kā aukstu un brutālu materiālu, un, piemēram, Frančeska Lancavekja ir radījusi ļoti sievišķīgus, «plūstošus» apaļīgas formas galdiņus uz graciozām kājiņām, kuri it kā griežas dejā cits ap citu.
Veselu sēriju ļoti neparastu galdu Flow Bowl ir izveidojuši japāņu studijas Nendo dizaineri fabrikai Alias. Vienam modelim virsma ir it kā notecējusi uz leju un pārvērtusies apaļā tvertnē. Pēc autoru ieceres, tas esot oriģināls kašpo, kur ievietot ziedus. Turklāt tas kalpo par galda papildu balstu.
Fabrikai Glas Italia dizaineri Džordžs Jabu un Glens Pušelbergs radījuši «neredzamu» galdu. Modelis Folio izgatavots no vienas stikla plāksnes, kas ir pārgriezta un salocīta kā papīra lapa. Šis galds gluži vai izšķīst telpā un pilnīgi atbilst aktuālā trenda Invisible («Neredzamais») garam.
Arhitekts Luka Tornagi fabrikai Belloni izstrādājis oriģinālu galdu, kas pilnīgi atbilst tā nosaukumam Narcissus: sniedzoties augšup no pamatnes kā no kašpo, ir izplaukusi galda virsa.
Dizaineru Natanaela Dezormo un Damjena Kareta sadarbība ar kompāniju Roche Bobois ir izrādījusies visai veiksmīga un nu jau nesusi pirmos augļus: no polimērmateriāla izgatavotais pufs-galdiņš Rocket, kas izskatās pēc gigantiska sālstrauka, guvis ievērojamus panākumus.
Dizainers Džuzepe Vigano radījis oriģinālus kafijas galdiņus fabrikai Longhi. Viņa Angie ar koķeti sajoztu «vidukli» ir līdzīgi smilšu pukstenim un universāli: var kalpot arī par naktsskapīšiem pie gultas.
Bellavista Collection ir jauna progresīva kompānija. To dibinājuši ambiciozie brāļi Atila un Fabricio Dzanni. Viņi uzreiz sevi pozicionējuši kā tādus, kas rada ultramodernas mēbeles no vērtīgiem augstas kvalitātes materiāliem, izmantojot dārgu eksotisku šķirņu koku, dažādu tipu sakausējumus un metālus, dabiskus akmeņus un ziloņkaulu. Piemērs: galdi Strapp – lakoniski, solīdi un stilīgi.
Čehu mākslinieks un dizainers Ronijs Plesls zīmolam Preciosa izstrādājis lustru King. Ar šo interjera priekšmetu meistars piešķīris jaunu jēgu klasiskajam tradicionālās lustras Maria Theresa siluetam. Konstrukcijas principi ir saglabāti, bet piedāvāta jauna, ļoti drosmīga krāsu gamma. Apslēptie gaismas avoti atspoguļojas zelta un sudraba sfērās, radot klusa cēluma iespaidu, tikai nu jau mūsdienīgā izpratnē.
Markas Masiero dizainers un mākslinieciskais direktors Džovanni Batista Džianola izstādījis oriģinālu gaismas ķermeņu sēriju Sound. Šī «skaņa» sastāv no apaļa metāla karkasa-plafona ar gaismas avotu apslēpjošu matēta stikla kliedētāju. Meistaru iedvesmojuši metāla pūšamie instrumenti.
Dizainers Filipo Mambreti kompānijai Mogg projektējis griestu lampas Infinita. Viņš gribējis paspēlēties ar gaismas laušanu un savienojis divas no īpaša stikla izgatavotas atspoguļojošas virsmas. Kad lampa ir ieslēgta, tā saplūst ar interjeru. Tiklīdz tā izslēgta, rodas unikāls optiskais efekts – plakanā lampa it kā iegūst dziļumu un perspektīvu.
Džovanni Luka Ferreri prot ieviest jaunas vēsmas klasikā, radot priekšmetus, kas harmoniski iekļaujas vienalga kādā interjerā, un turklāt uzsverot kontrastu. Par piemēru var minēt gaismas ķermeni Flex, kas izstrādāts fabrikai Arte Veneziana.
Oriģinālajiem kafijas galdiņiem un servantiem Doppler, kurus dizainers Džuzepe Vigano izstrādājis mēbeļu fabrikai Bonaldo, tagad pievienoti arī gaismas ķermeņi ar to pašu nosaukumu. Meistars izmantojis daudzslāņainu krāsainu stiklu un grafisku apdruku pagājušā gadsimta septiņdesmito gadu garā. Brā, tāpat kā tā «brāļi», ir izgatavots no vienas stikla plāksnes, bet dažādie to rotājošie grafiskie raksti rada optiskas ilūzijas efektu: šķiet, ka gaismeklis veidots no vairākiem atsevišķiem materiāla gabaliem.
Somu dizaineru trio Luomo dalībniece Laura Vjāre nolēmusi sekot trendam un radījusi superlakoniskus gaismas ķermeņus. Tie ir atbrīvoti no jebkādām detaļām, kā arī dekora un atgādina smalkas līnijas: gluži kā spalvas vilcieni uz papīra lapas. Autore ir pārliecināta, ka, pateicoties šādam minimālismam, galda, grīdas, griestu un sienas lampas lieliski iederēsies jebkurā telpā.
Zīmola Henge mākslinieciskais direktors un līdzīpašnieks Masimo Kastanja vienmēr ir turējies pie atturīgām formām, un pašlaik tieši tādas ir īpaši aktuālas: topā ir tādi lampu modeļi, kas līdzinās vadiem, apļiem, lentēm un stieņiem. Gaismeklis Tape izskatās pēc izlocījušās lentes.
Kāpēc gan lampas vads būtu jāslēpj, ja tas var kļūt par tās galveno rotājumu? Dizainers Andrea Anastazio ir domājis tieši tā: viņa lampa Filo, kas izstrādāta fabrikai Foscarini un izgatavota no porcelāna, tekstila, pūstā stikla un lakota metāla, ir dekorēta ar garu vadu. Modelis Filo šai izstādē tika atzīts par labāko gaismas ķermeni.
Studio Job dizaineri Jobs Smits un Ninke Tinagele kompānijai Qeeboo izstrādājuši bezvadu galda lampu Flash, kas izskatās pēc rokas luktura ar materializējušos gaismas staru.
Franču zīmols Sammode, kas šogad atzīmē 90. dzimšanas dienu, par godu savai jubilejai izlaidis dekoratīvus gaismekļus, kas var kļūt gan par interjera, gan eksterjera akcentiem. Citstarp tiek piedāvāta griestu lampa Balke, kas zināmā mērā atgādina pipeti…
Kanādiešu studijas D’Armes Luminaires dizaineri Aleksandrs Žonka un Žilda Lebāra sagatavojuši jaunu lakonisko gaismas ķermeņu kolekciju Ra. Sienas modelis Ra Wall, tāpat kā citi varianti, liek sevi manīt vien tad, kad gaisma ir ieslēgta, taču pēc tās izslēgšanas šo priekšmetu ir grūti atpazīt kā gaismekli. Galvenais dekoratīvais elements ir pats gaismas avots – neona lampa ar auksto katodu. Neredzamie modeļi kļuva par hitiem šā gada izstādē Euroluce, kas apstiprināja jauno trendu Invisible.
Kompānija Fontana Arte, kas šogad atzīmē savu 85. dzimšanas dienu un tiek atzīta par mūsdienu gaismas tehnikas dizaina likumu noteicēju, izdarīja īpašu savas darbības kopsavilkumu un eksponēja septiņas kolekcijas, kuru autori ir septiņi slaveni dizaineri. Citstarp Federiko Peri ir radījis gaismekļu «ģimeni» Galerie, tās veidošanai izmantojot marmoru, stiklu un ādu.
Zīmols Seletti parādīja jaunu, sadarbībā ar holandiešu Studio Job dizaineru duetu izstrādātu oriģinālu gaismas ķermeņu sēriju. Tajā citstarp ietilpst ironiskais gaismeklis Banana, kas izveidots kā zeltaini mirdzošs, līdz pusei «nolobīts» banāns.
Paklāju kolekciju Beyond Boundaries zīmolam Nodus izstrādājuši 15 autori. Katrs modelis ir personības izpausme. Izpaudusies arī franču māksliniece un dizainere Lorelina Gaijo, savu paklāju «uzzīmējot» kā fantastisku zivi.
Neskaitāmu prēmiju un prestižu profesionālo balvu laureāta, eleganta minimālisma meistara, vairāku mēbeļu fabriku dizainera un mākslinieciskā direktora Pjero Lisoni kredo ir šāds: «Vienkāršība nevar būt banāla…» Viņš konstruktīvo vienkāršību attiecina ne tikai uz mēbelēm, bet arī citiem objektiem: par piemēru var kalpot paklājs Hunua, kuru sinjors Lisoni izstrādājis kompānijai Golran.
Kompānijas Sahrai paklājs Alabastro Oniciato ir iekļauts tās ekskluzīvo mūsdienu paklāju kolekcijā Noor. Tas darināts ar rokām no zīda un vilnas un neapšaubāmi ir mākslas darbs.
Holandiešu dizainere Nikoleta Brunklausa ir bijusi Marokā, un tur viņu iedvesmoja ne tikai aušanas tradīciju vitalitāte, bet arī antīkie gobelēni, kas mājās palīdz nodrošināt skaņas izolāciju. Šīs iedvesmas rezultāts ir viņas izgudrotā mūsdienīgā versija: austi akustiskie paklāji ar abstraktiem ornamentiem un garām bārkstīm kalpo par skaņu izolējošu paneļu alternatīvu.
«Mans vismīļākais darba materiāls ir pelēkā smadzeņu viela,» reiz ticis holandiešu markas Moooi līdzīpašnieks un kreatīvais direktors Marsels Vanderss. Un arī šoreiz, tāpat kā vienmēr, šo materiālu izmantojis pareizi, nesen kopā ar kolēģiem izveidojot jaunu zīmolu – Moooi Carpets. Pamatīgo pētījumu un vairākus miljonus eiro vērtu finanšu investīciju rezultāts ir savā ziņā vienīgais printeris Chromojet 800, kas paredzēts paklāju apdrukai, piemēram, tādu paklāju kā pēc Vandersa dizaina izgatavotais S.F.M. N076 ar ornamentu, kas varētu būt aizgūts no bērnu kaleidoskopa.
Britu dizaina uzlecošā zvaigzne mākslinieks Kīts Mailzs, kura specialitāte ir paklāju apdruka, kopā ar holandiešu zīmolu Moooi Carpets ir sagatavojis trīs paklāju sērijas. Viena no tām – Biophillia – ir dzīvās dabas trakuma iemiesojums. Paklāja Blue zīmējums sastāv no milzum daudzām detaļām, ir izstrādāts ar roku un pēc tam digitalizēts.
Par godu manufaktūras Nanimarquina 30 gadu jubilejai dizainers Haime Aions radījis paklāju kolekciju Hayon x Nani. No pirmā acu uzmetiena paklāja raksts izskatās pēc pilnīgi haotiska līniju savijuma, bet tam, kas lūkojas vērīgāk, atklājas cilvēki-putni, zivis, bruņrupuči, rokas, lūpas, krēsli un tas viss – spāņu dizaineram raksturīgajā ironiskajā stilā. Paklāji izgatavoti no Jaunzēlandes vilnas.
Jaunā Nodus moderno paklāju kolekcija ir vairāku autoru darba rezultāts, un katrs paklājs ir gluži kā glezna. Piemērs: paklājs Red Shirt ar Garibaldi portretu. Šā «Sarkanā krekla» autors ir dizainers B. Kasati, kas to radījis kopā ar CREA International.