Jonas Maļinauskas
Viena no vissaturīgākajām tematiskajām ekspozīcijām bija instalācija Trends 2016. Tajā bija apkopoti no visiem 12 izstādes Ambiente paviljoniem izraudzīti eksponāti un Bora. herke. palmisano darbinieki centušies definēt dzīves vides perspektīvās tendences. Pavisam tika formulētas četras tendences: Artisanal gardening (Pašu rokām veidots dārzs), Futuristic couture (Futūristiskā augstā mode), Functional simplicity (Funkcionālā vienkāršība) un Composing freedom (Kompozīcijas brīvība).
Artisanal gardening
Šīs tendences pamatā bija vasaras dārza motīvi, ar kuriem interjerā tiek ieviesti dabiski materiāli un košas dzīvajai dabai raksturīgas krāsas. Turklāt floristiski ornamenti un amatnieciskās tehnoloģijas mijās ar folkloras motīviem un hipiju kustības atskaņām. Dominē dabiskie materiāli: māls un keramika, koks, lini, vilna, robustas apdares āda. Robežas starp mājas iekšpusi un ārpusi izšķīst, bet gaisotne, kas veidojas mājoklī, piesātinās ar etniskajai kultūrai vai «puķu bērnu» dzīvesveidam raksturīgajām noskaņām.

1 Tall Chamfered. Dana Bechett. 2 Studio Floris Wubben & Cor Unum ceramics studio. 3 Hella Jongerius. Danskina. 4 Christien Meindertsma. Thomas Eyck. 5 From Siberia. Anastasiya Koshcheeva. 6 Fior D’olio. Marta Sansoni. Alessi. 7 Philipp Käfer. 8 Arrow. Dana Bechert. 9 Martin Azua. 10 Flora Dandelion Dish. Anja Vang Kragh. Royal Copenhagen.

11 Bestekset Classic. Bitossi Home. 12 Aralia. Josef Frank. Svenskt Tenn. 13 Monica Förster. Zanat. 14 Terroir. Jonas Edvard & Nikolaj Steenfatt. 15 Strapped. Diesel Living. Moroso. 16 Coiled. Harry Allen. Umbra Shift. 17 Diesel Living. Moroso. 18 In Between. Sami Kallio. & Tradition. 19 Hella Jongerius. Danskina. 20, 21 Private.
Futuristic couture
Šī tendence bija balstīta uz inovatīvu tehnoloģiju, piemēram, trīsdimensiju termoplastiskās drukas, un tradicionālo ražošanas metožu sintēzi. Unikalitāte un ekstravagance šajā gadījumā ir atkarīga gan no digitālo tehnoloģiju elastības, gan arī no drosmīgiem tradicionālo formu un supermodernu polimērmateriālu savienojumiem. Tendences Futuristic couture krāsu gammā dominē gaišzaļie, zilie un sārtie toņi, kā arī niķelēti elementi.

1 Polygon. Jan Plechač & Henry Wielgus. Lasvit. 2 Melt. Tom Dixon. Tom Dixon. 3 Stochastic. Daniel Rybakken. Luceplan. 4 Lens. Tom Dixon. Tom Dixon. 5 Anemone. Anu Penttinen, Markku Salo, Aalto + Aalto. 6 Jellies Family. Patricia Urquiola. Kartell. 7 Coral. Werner Aisslinger. 8 Lucy D.Landtmann. 9 Koralli. Anu Penttinen. Iittala.

10, 11 Petra Zimmermann. 12 Kabuki. Ferruccio Laviani. Kartell. 13 Oyster. Kartell Fragrances. 14 Saint Louis. 15 Zuccheriera Sugar Box. Erwin Wurm. Wiener Silber Manufactur. 16 Shard. Mario Bellini. Kartell.17 Brook. Tokujin Yoshioka. Moroso. 18, 19 Cloud-io. Eugeni Quitllet. Kartell. 20 Officina. Peter Zumthor. Alessi.
Functional simplicity
Tendence ar šo visnotaļ triviālo nosaukumu apvieno absolūti funkcionālus lakoniskas, vienkāršas formas priekšmetus monotonās, it kā pieklusinātās krāsās, starp kurām dominē baltie un pelēkie toņi. Šī tendence iemieso iezīmes, kas pārņemtas no mūsdienu arhitektūras: precīzas līnijas, izturīgi materiāli, ideālas detaļas un delikātas mikrostruktūras. Tas viss kopumā veido estētiku, saskaņā ar kuru prioritāte pienākas simetrijai. Minimālisms visaugstākajā līmenī. Tas valdzina ar savu juteklisko pilnību un, šķiet, jau ir gatavs kļūt par jaunu klasiku.

1 Pierre Chaprin. Alessi. 2 Moomoo Architects. 3 Tools. Björn Dahlström. Iittala. 4 Captain Flint. Michael Anastassiades. Flos. 5 Cross. Fattorini + Rizzini + Partners. Arper. 6 Jan Kochanski. Menu. 7 Brabantia.

8 Clemens Auer. 9 Adolf Loos. J & L. Lobmeyr. 10 Norm Architects. Menu. 11 Antonio Citterio. 12 Nendo. Tod’s. 13 Aava. Antti Kotilainen. Arper. 14 Bitossi Home. 15 Analog. Shane Schneck. Hay.
Composing freedom
Šīs tendences būtība ir nesavienojamu lietu savienošana, sevišķi kontrastainu formu un krāsu apvienošana, tādējādi radot pilnīgi neiedomājamas, bet ar spilgti izteiktu individualitāti apveltītas kombinācijas. Šai nolūkā plaši tiek izmantota kolāža, uzputināšana, cilspiedums un digitālā druka. Rezultātā iznāk haoss, kurā tā vien virmo visdažādākās krāsas, dažādu stilu priekšmeti, popa stereotipi un pilnīgi nezināmas izcelsmes lietas, kas bezbēdīgi saliedētas oriģināli vienotā veselumā. Visā šajā haosā pastāvīgs nav nekas cits kā vien brīnišķīga vieglprātība. Jāatzīmē, ka šī tendence gan netika uztverta kā īpašs jaunatklājums: piemēram, pastāvīgā Ambiente dalībniece vācu firma Kare Design tai visnotaļ sekmīgi seko jau gandrīz gadsimta ceturksni.

1 Centre Pompidou. Renzo Piano, Richard Rogers, Gianfranco Franchini. 2 Henrik Vibskov. 3 Sam Son. Konstantin Grcic. Magis. 4 Aloha. Murken Hansen. Koziol. 5 Ryohei Kudo & Kazushi. Nakanishi Wabi Sabi. 6 Fun Fair. Julian Sing. Soon Salon. 7 Artek. 8 Bitossi Home. 9 Pipe. Sebastian Herkner. Moroso.

10 Matrizia. Ron Arad. Moroso. 11 Tibibi. Alberto Meda. Luceplan. 12 Pilastro. Ettore Sottsass. Kartell. 13 Buckle. Gabriele Chiave & Lorenza Bozzoli. Alessi. 14 Monkey. Jaime Hayon. BD Barcelona. 15 Rio. Arabeschi di Latte. Bitossi Home. 16 Foliage. Patricia Urquiola. Textile design: Nathalie du Pasquier. Kartell.