Arī Latvijas dizaineri bija starp tiem, kuri skatījās, pētīja, sajūsminājās un… cīnījās ar nogurumu, steigdamies redzēt pēc iespējas vairāk, gūt pēc iespējas vairāk iespaidu, iedvesmas un gluži vienkārši izbaudīt pēc iespējas vairāk skaistu mirkļu, jo tieši skaistums bija tas, kas aprīlī triumfēja Milānā. Katrs, protams, redzēja un paturēja atmiņā ko savu. Tāpēc šā mūsu projekta nosaukums ir “Mana Milāna”.
Karīna un Ulvis Ābiķi (dizaina studija Neoklasika)
– Dabiski, ka iespaidu un emociju ir atliku likām, – saka Ulvis Ābiķis. – Izstāde bija daudzslāņaina. Milāna tajās dienās burtiski dzīvoja dizainā. Bet, ja nu ir jāteic, kas – protams, mūsu skatījumā – bija pats galvenais… tad Milāna kļuvusi spilgtāka. Pēdējo divu triju gadu laikā dominējušo krāsu gammu varētu raksturot kā maigu pasteli – gaišzilas, iesārtas, tādas kā “piepūderētas” nokrāsas. Tās bija redzamas arī tagad, bet nu jau daudz mazāk nekā agrāk. Vēl pat neizskatījās novecojušas, bet nu jau sāk atdot savas pozīcijas spilgtākām krāsām. Nevis kliedzošām vai “asām”, bet gan dziļām, piesātinātām un dabiskām: jūras zilajai, zāles zaļajai, vīna sarkanajai, pusdārgakmeņu un zemes krāsām.
– Vēl šogad bija daudz visai neparastas formas mēbeļu, – turpina Karīna Ābiķe. – Tomēr ārpus pieklājības rāmjiem neviens dizainers nav izgājis. Šajā ziņā izcēlās itāliešu fabrika Moroso. Ekstravagantas mēbeles parādīja arī fabrika Creazioni. Šis klasiskās fabrikas Silik meitas zīmols tika speciāli radīts mūsdienu dizaina eksperimentiem. Dizaineri fantazē drosmīgi, ņem talkā arī humoru, tomēr ievēro mēra sajūtu. Creazioni, manuprāt, attīsta pavisam jaunu virzienu, mēbeļu kompozīcijās prasmīgi mistrojot angļu klasiku un etniku, baroku un jūgendstilu. No saviem tautiešiem neatpaliek arī fabrika Adrenalina. Tās atradumi ir uz robežas starp eklektiku un glamūru. Šīs fabrikas piedāvāto dīvānu un atpūtas krēslu tīrās līnijas, spilgtās krāsas un vienkāršās ģeometriskās formas ir kā brīnišķīgs kokteilis, kurā vienlīdz lielās devās sajaukta greznība ar dzīvesprieku. Oriģināli izskatījās stendā eksponētie krēsli: rodas iespaids, ka to autori ideju atraduši pagājušo gadsimtu dzīlēs. Reiz bija tādi mīlīgi S-veida krēsli divām peronām vis-à-vis, dažkārt dēvēti arī tête-à-tête vai confiden. Tajos sēdošie cilvēki bija pikanti puspagriezienā pavērsti viens pret otru, un tādējādi, pēc tolaiku autoru domām, bija radīta saviļņojoša, sirsnīgu sarunu rosinoša gaisotne.
Krita acīs arī tas, ka ir ļoti daudz spoguļu, – saka Ulvis Ābiķis. – Un, protams, dabiska akmens, sevišķi marmora, pārpilnība. Šo skaistuli, nemaz nepārspīlējot, var minēt kā vienu no galvenajiem materiāliem. To piedāvā izmantot gan sienu, gan grīdu, gan galdu virsmu, gan virtuves darba virsmu apdarei. Kāda kompānija no marmora bija izgatavojusi vannu, cita … plānas tapetes. Itāļi vienmēr turējušies pie uzskata, ka labākie stenda rotājumi ir zaļie stādījumi: puķes, citronkoki. Tā ka zaļumi, dārzi, dobes bija organiska izstādes sastāvdaļa. Īpaši sekcijā Eurocucina. Vairums virtuves mēbeļu ražotāju veselus puķu un sakņu dārzus bija ierīkojuši uz plauktiem. Izskatījās oriģināli un mīļi. Turklāt ērti: nemaz nav jāiet uz veikalu.
– Ar ko vēl Milāna pārsteidza un iepriecināja? – runā Karīna Ābiķe. – Ar neparastām, oriģinālām tematiskajām instalācijām. Piemēram, Paola Navone, radot grandiozu instalāciju gaismas ķermeņu ražotājam Venēcijas uzņēmumam Barovier & Toso, izraudzījusies tematu “multikulturālisms”. Sešās austrumnieciskās jurtās viņa bija izvietojusi greznas Murano stikla lustras. Savukārt japāņu pulksteņu zīmols Citizen kopā ar franču studiju DGT apcerējuši laika dabu un savu instalāciju veltījuši šim filozofiskajam jautājumam. Aptumšoto galerijas Superstudio Piu zāli greznoja tūkstošiem miniatūru pulksteņu stikliņu, piestiprināti pie caurspīdīgiem pavedieniem, kas stiepās no grīdas līdz griestiem. Pateicoties mākslīgajam apgaismojumam, iespaids bija tāds, it kā gaisā būtu sastingušas lietus lāses.
Tādu Milānu šāgada aprīlī savām acīm skatīja pazīstamie latviešu dizaineri Karīna un Ulvis Ābiķi, kas paši var pamatoti lepoties ar godpilnajām piecām zvaigznēm un prestižo starptautisko prēmiju European Property Awards, kas piešķirta nominācijā Best Interior Design Private Rezidence par projektu Home Sweet Home.