Nataļja Voronova
Foto: Martins Kudrjavcevs
Pēc Latvijas dizainera – studijas Erges pārstāvja Sergeja Serpuhova domām, cilvēks ir kā kristāls, kas demonstrē te vienas, te otras sava rakstura šķautnes. Un tās ļoti spilgti izpaužas personisko telpu interjerā, kas veidots pēc īpašnieka pasūtījuma. Galvenais ir ievērot nianses. Izmantot rakstura pretrunas, kuru nevienai personībai netrūkst. Un tās harmonizēt.
Šo apartamentu pasūtītājs ir vispusīgi apdāvināta, radoša, impulsīva personība. Liels ceļotājs, kas kāri tver iespaidus un emocijas. Viņš ir ekspresīvs un reizē koncentrēts uz savu darbu (sen un nopietni darbojas fashion industrijā). Pēc Sergeja vārdiem, aptvert pretrunīgās pasūtītāja rakstura iezīmes bija gan grūti, gan viegli. Interjera koncepcija tika balstīta uz pretrunu apvienošanu un kontrastainu dekoru. Vispirms tā izpaudās telpas plānošanā: te ir gan atklātas zonas (piemēram, ar virtuvi apvienotā viesistaba), gan absolūti slēgtas, ļoti personiskas vietas (kabinets, guļamistaba). Kā domā Sergejs, šo interjeru droši var nosaukt par pasūtītāja iekšējās pasaules materializāciju.
Radošās personības raksturu vislabāk apliecina viņa kabinets. Tur dominē koši sarkani toņi. Bet telpas nestandarta noformējums stāsta par, maigi izsakoties, sarežģītu cilvēka dabu: iepretim mājīgam krēslam, kas vilina uz mierīgām pārdomām, karājas… boksera „bumbieris”. Starp citu, to dauzīt, atbrīvojoties no uzkrātajām negatīvajām emocijām vai piesaucot iedvesmu, var, tā sakot, nepieceļoties no vietas.
Katra telpa šajā dzīvoklī ieturēta citā krāsā. Guļamistabā, kuras interjera veidošanā dizainers precīzi ievērojis pasūtītāja norādījumus, valda brūnie smilškrāsas toņi. Vannasistabā noteicošās ir ceriņu, melnā un sudraba krāsa. Bet no viesistabas vēdī vēsā stikla zilgme un siltais koka samtainums ar pelēkā kolonnu akmens lāsumiem.
Viesistabā dominē dabiskie toņi un materiāli. Nepieciešams akcents šajā neitrālajā gammā un reizē atgādinājums par saimnieka aizraušanos ar Vidusjūras reģionu ir liels koraļļu zars. Turklāt arī šeit ir izmantota rotaļāšanās ar kontrastiem: šķiet, ka starp salto, spožo stiklu un mīksto paklāju risinās savdabīgs dialogs. Bet stikla „kolonnas”, uz kurām balstās virtuves galda akmens virsma, sasaucas ar gaiteņa un viesistabas dekoru.
Studija Erges aktīvi strādā ar stiklu. Tieši šajā materiālā tika īstenoti speciāli šim interjeram izstrādātie autora projekti. Lai gaiteni un viesistabu vizuāli sadalītu, no 300 ar molekulārās līmes palīdzību savienotiem stikla gabaliem tika konstruēts 400 kilogramu smags panelis. Stikla „tematiku” tālāk risina liels akvārijs, kas iemontēts spoguļšķērssienā, kurai jāpilda ne tikai estētisks, bet arī tīri pragmatisks uzdevums, proti, jāsadala telpa. Daudzi stiklu uzskata par mūsdienu materiālu, bet interjerus, kuros tas izmantots, pieskaita haiteka stilam. Sergejs Serpuhovs atgādina, ka stikls ir sens materiāls: to tāpat kā metālu un akmeni cilvēki izmanto kopš senseniem laikiem. Gluži vienkārši laika gaitā pilnveidojas stikla apstrādes tehnoloģija un paplašinās tā lietošanas sfēra.
…Bernards Šovs apgalvoja, ka īstā dzīve ir tur, kur iespējams saskatīt un apzināt pretrunas. Ja turpinām klasiķa domu un to attiecinām uz personību, tad šajā ziņā medaļai var būt daudzas puses – tik, cik vien vēlamies. To apstiprina arī studijas Erges veidotais interjers.