Olga Bobrova
Foto: Martins Kudrjavcevs
Tā izveidoto interjeru raksturoja dizaina studijas ERGES vadītājs Sergejs Serpuhovs. Kopā ar kolēģi, dizaineri Janu Timošenko viņš noformēja dzīvokli lietišķam cilvēkam, izmantojot krāsu terapijas tehniku.
Zinātnieki pierādījuši, ka krāsa ietekmē ne tikai cilvēka iekšējo, bet arī fizisko stāvokli. Izpratne par krāsu terapiju radās jau tālā senatnē. Mūsdienās šī ārstniecības metode aktīvi kļūst arvien populārāka.
Sergejs un viņa kolēģi uzskata, ka to galvenais uzdevums ir radīt harmonisku interjeru, kas būtu ideāli piemērots gan atpūtai, gan darbam. Tāpēc ļoti rūpīgi piemeklē pareizu krāsu gammu ne tikai atbilstoši tam, kas pašiem patīk labāk, bet arī ievērojot pasūtītāja psiholoģisko portretu.
– Pirmais iespaids par dzīvokli, ar kuru vajadzēja darboties, bija šausmīgs, – stāsta dizainere. – Salātzaļas sienas, sarkanas grīdas, rudas durvis… Bija jāveic milzīgs darbs, turklāt īsā laikā – trijos mēnešos.
Par krāsu pamatgammu tika izraudzīti brūnie toņi. Brūnā ir tā krāsa, kurā ideāli apvienots konservatīvs praktiskums un dinamisks tiešums.
– Faktūrtapetes nokrāsojot brūnā šokolādes tonī, mums izdevās radīt ar ādu apvilktas sienas ilūziju, – stāsta Sergejs. – Turklāt šis dzīvoklis uzskatāmi pierāda: lai radītu augstas raudzes interjeru, nav katrā ziņā jāizmanto dārgi materiāli. Pietiek, ja pareizi saskaņojam krāsas un faktūras. Tas interjeram piešķir izmeklētu, neatkārtojamu stilu.
Tomēr, lai cik patīkama un lakoniska būtu brūnā krāsa, tās pārliekais atturīgums jāizšķīdina ar gaišiem toņiem.
Projekta autori ar to virtuozi tikuši galā. Iesākumam dizaineri zem televīzijas konsoles izvietoja gaismas diožu apgaismojumu. Tas šķietami masīvajam elementam piešķīra fantastisku vieglumu un radīja iespaidu, ka mēbeles gluži vai lidinās gaisā. Tumšajai viesistabai par brīnišķīgu pretsvaru kļuva smilškrāsā ieturētā virtuve. Bāra letes virsma balstās uz 15 milimetrus bieza rūdīta stikla ribas.
Savukārt kabinetā, uz kuru no viesistabas ved bīdāmas durvis, galvenā ir baltā krāsa, bet brūnie toņi kalpo kā akcenti, piemēram, grīdas vāze ar vīnstīgām, ģeometriskas formas rakstāmgalds, „gaisīgo” plauktu dekora elementi. Kopumā kabineta interjers ir gaišs, gaisīgs un pietiekami minimālistisks.
Guļamistaba ir īsts lakoniskas greznības paraugs. Gulta ar milzīgu ādas galvgali un kažokādas pārklāju. Gaismasķermeņi – lustra un sienas svečturis – formas ziņā atgādina ar kristālu un zīda plafoniem rotātus pilnības ragus.
Vēl viena šā interjera īpatnība ir koši krāsu akcenti, kas vienotā veselumā saliedē visas apartamentu zonas un istabas. Viesistabā pie sienas glezna ar spilgti sarkanām magonēm. Šī krāsa atkārtojas uz vāzēm viesistabā un dažiem dekora elementiem guļamistabā un ēdamistabā. Virtuvē gaismaisķermeņa šķautnes it kā sasaucas ar krēslu sēdekļiem. Grīdlīstu metāls brīnumainā veidā sabalsojas ar grīdas vāzēm un hroma prožektoriem viesistabā.
Jāteic, tā nav nejaušība, ka par krāsu akcentu izraudzīts tieši sarkanais tonis. Šī krāsa ne tikai stimulē aktivitāti un pārliecību par sevi, bet arī personificē spēku un kaislību. Un visbeidzot – sarkanā ir bagātības, greznības un varenības krāsa.