2011. gada sākumā Frankfurtē izstādes Heimtextil ietvaros tika demonstrēts projekts Reconnect, kas iepazīstina ar 2011./2012. gada interjera noformēšanas tendencēm. Projektu izstrādājuši seši pasaulē ievērojamākie dizaina biroji: Baolab (Itālija), Bora. Herke Stilbüro (Vācija), Carlin International (Francija), Dan Projekt (Japāna), Stijlinstituut Amsterdam (Nīderlande), LS:N Global / The Future Laboratory (Lielbritānija). Tendencēm ir četri virzieni: Sobriety, Mix Mash, Utility un Wilderness.
Atturīgums
Šī tendence demonstrē jaunu pieeju vienkāršībai, taču atšķirībā no absolūta minimālisma saglabā zināmu siltumu. Tai ir šādi virzieni: „Miers”, „Jaunā skola”, „Klasiskais mūsdienīgums” un „Minimāla greznība”.
Miers
Šajā virzienā smalkā struktūra un maigā, nomierinošā palete izstaro mieru un eleganci. Svarīga ir materiāla apstrāde, kas izceļ monohromatisko audumu kvalitāti.
Jaunā skola
Mēs redzam, ka pagājušā gadsimta klasisko dizainu jaunā paaudze uztver citādi. Piesātinātie koka toņi, ādas detaļas un blīvie audumi izskatās mūsdienīgi. Atdzimusi interese par nostalģiskiem tekstilparaugiem, piemēram, skujiņrakstu.
Klasiskais mūsdienīgums
Šajā virzienā prevalē nostalģija pēc 50. gadu īstuma. Palete ir bagāta ar šokolādes brūniem un krēmkrāsas, kā arī okera toņiem. Pieprasītas ir apdrukas triepienu veidā un buklē.
Minimāla greznība
Šis virziens piedāvā vēlmi pēc tīra un vienkārša dizaina apmierināt ar elegances un estētiskuma palīdzību. Populāri ir kašmirs, merīnvilna, mīksta āda un zamšāda. Paletē dominē siltie bēša, maigie krēmkrāsas toņi un pasteļtoņi.
Sajaucot daudzveidību
Šī tendence cenšas veidot kokteili globālam hiperkrāsainam dumpim. Recepte mūsdienu globālajam klejotājam ir šāda: ņem etniskos motīvus, tos sajau ar trakām fantastiskām krāsām un pievieno futūristiskas formas. Eksperimentālās formas vēl vairāk uzsvērs kontrastu starp dabiskajiem un sintētiskajiem materiāliem. Tendencei ir šādi virzieni: „Eksperimentālais”, „Kultūru hibrīds”, „Tehnoamats” un „Dārgumi un krāmi”.
Eksperimentālais
Stilizētie, mainītie un etniskie motīvi, „svinot” kultūras vērtību apmaiņu, sagrauj vienveidību.
Kultūru hibrīds
Atsaucoties uz kultūras mantojuma un vietējo amatu saglabāšanas problēmām, dizaineri apzināti sajauc priekšmetus ar nostalģisku noskaņu, lai radītu kaut arī haotisku, taču savā veidā estētisku hibrīdu. Izšūti un pērlītēm rotāti audumi „brāļojas” ar vienkāršiem viegliem, kā arī adītiem izstrādājumiem.
Tehnoamats
Šis virziens sludina vēsturiskā mantojuma un mūsdienīguma sintēzi. Tehnoloģija un meistarība rada kontrastu starp novitāti un tradīciju.
Dārgumi un krāmi
Lētie industriālie materiāli kopā ar gludajiem sintētiskajiem audumiem tiek pasniegti kā vulgāru krāmu un vērtīgu dārgumu apvienojums. Defektus un trūkumus dizaineri un ražotāji rāda kā kaut ko uzmanības cienīgu.
Lietderīgums
Patērētāji šobrīd meklē produktus un pakalpojumus, kas piedāvā kompaktus un mobilus risinājumus, dažkārt ar nostalģiju izturoties pret patiesu funkcionālismu. Utilitārā filozofija iestājas par vienkāršiem, kvalitatīvi izgatavotiem funkcionāliem produktiem, kas spēj izturēt laika pārbaudi. Tendencei ir šādi virzieni: „Nomaiņa”, „Industriālie akcenti”, „Spectērpi” un „Servisa lukss”.
Nomaiņa
Priekšplānā izvirzās dažādi utilitāri materiāli: koka dēļi, kastes, somas. Savienojumi un stiprinājumi kļūst par galvenajiem dekoratīvajiem elementiem.
Industriālie akcenti
Vienkāršiem industriāliem akcentiem mājas dzīvē ir noteikta nozīme. Priekšmeti, kaut vai virve, piemeklēti galvenokārt ar vienkāršiem paņēmieniem. Detaļām veltītā uzmanība raisa zināmas emocijas.
Spectērpi
Šobrīd spectērpos izmanto dažādus materiālus, kuri nemitīgi tiek pilnveidoti: audumus piesātina ar noteiktiem sastāviem, ādu apstrādā atbilstoši jaunākajām tehnoloģijām. Visam amatā ir vienkāršums un funkcionalitāte.
Servisa lukss
Lai radītu pilnveidotu estētiku, dizaineri smeļas iedvesmu no standartveida rūpnieciskiem stiprinājumiem. Plaukti, slēģi, stiprinājumi tiek izmantoti kā noteikts akcents. Rāvējslēdzēji, siksnas un spiedpogas pievērš uzmanību detaļām.
Mežonīgs apvidus
Dizaineri un ražotāji cenšas sev atklāt sen aizmirstu amatu iemaņas. Tagad tās tiek restaurētas, greznuma industrijā izmantojot roku darbu. Jaunā estētika aptver dabu un visu, ko tā var piedāvāt: formas un materiālus. Tendencei ir šādi virzieni: „Primitīvas izejvielas”, „Dabas raža”, „Tautas pasakas” un „Mežonīga daba”.
Primitīvas izejvielas
Primitīvas izejvielas rada interesi par primitīvu formµ un attiecīgām ražošanas tehnoloģijām. Dizainā arvien plašāk tiek izmantotas dabas materiālu nepilnības un trūkumi.
Dabas raža
Dabas izaudzētais un cilvēka roku apstrādātais tiek pārvērsts par priekšmetiem, kas apmierina mūsu galvenās ikdienas vajadzības. Daba noteic krāsas un struktūru.
Tautas pasakas
Dizaineri arvien vairāk pievērš uzmanību vietējam kolorītam. Aktuālas kļūst aizmirstas amatu iemaņas. Parastas tekstīlijas un rokām izgatavots voiloks atbilst vienkāršam dzīvesveidam. Par akcentiem kļūst mezgli, savērpšana, pinumi, lentes. образу жизни.
Mežonīga daba
Dizaineri arvien vairāk iedvesmu smeļas dabā. Pieprasītas ir sarežģītas, savītas, nejaušas formas un struktūras. Modernās formas apvieno tradicionālās metodes un vietējos materiālus.