Olga Bobrova
Foto: Natālija Albicka, Imants Strangots
Šī interjera dizaina pamatā ir aplis. Ģeometriskā figūra un tās variācijas redzamas vienā no jaunajiem namiem esošā divu līmeņu dzīvokļa galvenajā telpā. Tā tiek izmantota arī citās istabās, taču ļoti dozēti, atturīgi.
Ar virtuvi apvienotajā viesistabā no gaiteņa ved pusapaļi, ar marmora mozaīku rotāti pakāpieni. Tos gluži kā sargi pie vārtiem ietver apaļas kolonnas, kuru apmetums imitē akmeņus. Savukārt starp kolonnām atrodas dekoratīvs panelis ar apaļiem slīpēta kristāla „lodziņiem”. Tas ir paņēmiens, kuru iemīļojusi projekta autore, dizainere Larisa Pomeščikova (kompānija Dizaina līnija), kas ar tā palīdzību sadala telpu, saliek nepieciešamos akcentus vai izceļ projekta galveno tematiku.
Galvenajā dzīvokļa telpā – viesistabā ar virtuvi – aplis ir īsts valdnieks. Pati telpa veidota kā segments. Vadmotīvam atbilst gan milzīgs pusapaļš dīvāns, gan augstie divu līmeņu griesti ar pagaismu. Augšējās daļas dekoratīvais apmetums izskatās pēc balta, pulēta marmora. „Lai radītu lidojuma iespaidu,” skaidro dizainere. Patiesi, pateicoties šim dekoratīvā noformējuma paņēmienam, šķiet, ka griesti lidinās telpā. Salai līdzīgā virtuve ar apaļu akmens grīdu (pārējā telpā šeit ir parkets), protams, arī ir pusapaļa. Visbeidzot apļa tematiku noslēdz (vai uzsver) Murāno stikla gaismekļi, kas atgādina otrādi apgāztas kokteiļglāzes uz garas kājiņas. Interjera apdarē izmantotie materiāli ir travertīns, riekstkoks. Tie aktīvi pārstāvēti televizora un kamīna grupā pie sienas. Krāsas – pelēka un bēša. Šāda izvēle nav nejauša.
– Pelēkā krāsa vairo drošuma sajūtu, – skaidro Larisa. – Tā ir mierīga, līdzsvarojoša un nedaudz konservatīva, ietver absolūto līdzsvaru, savdabīgu harmoniju. Atgādināsim, ka pelēkā krāsa patīk parīziešiem. Bet viņi, ja kaut kur saskata kādu rozīnīti, to nepalaiž garām. Smilškrāsa simbolizē smalkumu un eleganci. Šī krāsa ir pats miera iemiesojums. Tās dominante interjerā kliedē stresu un agresiju, veicina relaksāciju. Tāpēc es to izvēlējos par galveno: gan sienas, gan griesti viesistabā un virtuvē ir smilškrāsā. Turklāt tā iluzori paplašina telpu. Jāteic, ka vēl viens telpas paplašinātājs ir liels no smalkām josliņām un fasetēm veidots spogulis gaitenī iepretim viesistabai ar virtuvi. Mēbeles te ir ziloņkaula krāsā. Viss ir ļoti neitrāls. Akcentus, to skaitā krāsu akcentus, saimnieki vēlāk saliks paši pēc saviem ieskatiem.
Arī guļamistaba, kur, izņemot milzīgu gultu, citu mēbeļu faktiski nav, tāpat kā viss dzīvoklis ieturēta neitrālos toņos. Tomēr te parādījies sievišķīgais sārtais tonis. Krāsu akcentu lomu pilda spilgti spilveni un gultas pārsegs. Bet augstā galvgaļa pūkainie pusloki sasaucas ar „apaļo” tematiku.
Bērnistaba ir balta. Šī istaba iekārtota, rēķinoties ar to, ka iemītnieki augs, tāpēc nav īpašu „mazuļu” iezīmju – mākoņu vai lidmašīnu pie griestiem, bet ir visnotaļ nopietns galds mācībām. Te prevalē stingras līnijas. Bērnistabas mēbeles (tāpat kā gandrīz visas mēbeles šajā dzīvoklī) izgatavotas pēc projekta autores skicēm.
Dzīvokļa īpašnieka kabinets nepavisam nav klasisks. Nav masīva galda, grāmatskapju no grīdas līdz griestiem, liela krēsla…Un tomēr tā ir patiesi vīrišķīga telpa: lakoniska, atturīga. Stingras, precīzas līnijas un… atkal apaļš akcents – gaismeklis pie griestiem un tā samazināti analogi – bra. Te daudz strādājošais vīrietis ielūdz savus partnerus un draugus, lai apspriestu globālas problēmas, iemalkotu kādu glāzīti, bet dažkārt kopā paskatītos, ko rāda televīzija. Lūk, tāda relaksācija.
– Tualetes istabā – akmens mozaīkas un augstvērtīgu baltu flīžu kombinācija. Viss atturīgs, krāsas saskaņotas, proporcijas ievērotas. Interesanta detaļa: rodas iespaids, ka elegantā mozaīka no sienas aizplūst uz grīdas, telpu šķietami padziļinot.
…Dzīvoklī tikai viesistabā ar virtuvi izmantoti loki un pusloki. Tomēr „apaļā” dominante jūtama visur. Visas detaļas, visas nokrāsas cita citu harmoniski balsta.